torsdag 17 maj 2018

18/5-18

Den här veckan har vi börjat prata om yrken på SO:n. Vi kommer att jobba med det under ett par veckor. Vi ska försöka få till ett studiebesök på räddningstjänsten, men vi får se vad vi hinner med. Tiden rusar ju iväg just nu. Om det är någon av er som vill komma och berätta om ert yrke för klassen så är ni hjärtligt välkomna! Hör av er till mig i så fall så bestämmer vi en tid.
Era barn har fått en annorlunda läxa idag, i stället för läsläxa, tills på fredag (25/5). De ska intervjua en vuxen om deras yrke och sedan berätta om det för klassen. Mer information finns på läxan som kommer hem idag. (Jag är hemma idag, så jag vet inte om någon elev är sjuk... om så är fallet och ert barn vill ha läxan redan i helgen kan ni maila mig så skickar jag läxan via mail, annars kommer den hem på måndag).

Nästa vecka är det orienteringsdag på tisdag. Det får ni också hem lapp om idag.

På onsdag går vi till Egebyskolan och hälsar på.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar