torsdag 24 augusti 2017

Välkomna till klass 3C´s blogg

Varmt välkomna tillbaka efter ett långt och förhoppningsvis härligt sommarlov!
Jag hoppas att ni alla har haft det bra och att ni både har hunnit slappa och göra lite roliga saker under ledigheten.

Jag har startat en blogg till klass 3C. Här kommer all information om läxor, idrott och annat att ligga. Ni kan skriva in er mail här bredvid, så får ni ett mail när det kommer nya inlägg. I slutet av veckan uppdaterar jag listen till höger. Där ligger veckoplaneringen för två veckor framåt. Den stora fördelen med att lägga informationen på en blogg är att alla kan nå den och att inga papper tappas bort eller missas om man är sjuk. Naturligtvis läggs ingen personlig information ut här, eftersom bloggen är öppen för alla. Det här brevet kommer ni även att få i pappersform, men därefter kommer informationen att ges via bloggen. Information som är personlig ges förstås brevledes eller via mail. Ytterligare en fördel med bloggen är att vi värnar om miljön, genom att minska antalet papperskopior.

Det är viktigt att ni går in åtminstone ett par gånger i veckan och ser om det finns någon ny information som rör klassen. Jag kommer att skriva fortlöpande, ibland flera gånger i veckan - hur ofta beror lite på vad vi gör och vad tiden räcker till. I slutet av veckan skriver jag ett "veckobrev" och uppdaterar listen till höger. Om ni inte har tillgång till internet och därför inte kan kolla bloggen (även om det är tillfälligt), så är det viktigt att ni kontaktar mig så ni kan få informationen i pappersform.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar